Výsledky
Přínos pro vysílající organizaci:
- Cílovým jazykem projektu byla angličtina; v průběhu projektu byla tedy obohacena slovní zásoba účastníků výměny, a to zejména v oblasti metodiky výuky odborného jazyka. Nové poznatky z metodiky výuky a hodnocení výsledků v kursech odborné technické angličtiny pro průmyslovou sféru, které účastníci výměny (jazykoví specialisté z Ústavu jazyků FSI VUT) získali v průběhu projektu, budou využívány při tvorbě osnov nových učebních kursů odborné angličtiny ve strojírenství na FSI VUT. Tímto způsobem účastníci výměny přispějí ke zkvalitnění a aktualizaci nabídky odborných kursů pro studenty fakulty, kteří získají odborné jazykové dovednosti potřebné pro profesní činnost ve strojírenských podnicích v EU. Rozsah a použitelnost těchto poznatků, které účastníci výměny (jazykoví specialisté) získali v průběhu projektu, budou hodnotit vedoucí pracovníci FSI VUT, kteří odpovídají za obsah nově koncipovaných odborných kursů v angličtině.
- Přenos osvědčené praxe v oblasti způsobů poskytování OV spočíval především v získání poznatků o přímé výuce angličtiny v regionálních průmyslových podnicích, kdy jsou kurzy přizpůsobeny konkrétním požadavkům podniků (kurzy šité na míru). Tento přístup by bylo možné uplatnit v nabídce kurzů celoživotního vzdělávání pro jednotlivé regionální podniky v rámci působnosti FSI VUT.
- Přínos pro vysílající organizaci spočívá v transferu specifických metodických postupů, které používá hostitelská instituce při výuce odborné strojírenské angličtiny - přímá výuka v průmyslových podnicích dle jejich požadavků, specifické materiály vytvořené hostitelskou institucí včetně hodnotících nástrojů. V současné době se výuka angličtiny na FSI VUT stále více orientuje na odborný jazyk a jeho praktické využití. Posledně jmenovaný výstup byl patrný v navštívených průmyslových podnicích, kde hostitelská instituce vede kurzy odborné technické angličtiny. Frekventanti kurzu byli schopni seznámit účastníky výměny s provozem podniku, vysvětlit funkce jednotlivých technologických zařízení a diskutovat o perspektivách té které výroby v evropském měřítku. Tuto metodiku výuky odborné technické angličtiny by bylo možné uplatnit především v kurzech celoživotního vzdělávání, ale i např. v magisterském studiu, kde se již studenti oborově profilují.
Přínos pro hostitelskou organizaci:
- Hostitelská organizace má možnost využívat rozsáhlé odborné zkušenosti pedagogů Ústavu jazyků FSI VUT z oblasti metodiky výuky technické (strojírenské) angličtiny, a to v celé řadě oborů, které FSI VUT, jako jedna z největších fakult v republice, nabízí.
- Podpora hostitelské organizace v oblasti zkvalitnění metodických kompetencí našich odborníků jí tak na druhé straně zajistí zkvalitnění metodiky výuky vlastních výukových programů.
Tato LdV mobilita byla první společnou akcí zaměřenou na transfer metodických zkušeností spolupracujících institucí. Výměna odborných pedagogických zkušeností z výuky odborné strojírenské angličtiny mezi neuniversitním poskytovatelem odborného vzdělávání a technickou universitou se jeví jako velmi efektivní pro obě partnerské instituce a mělo by se v ní pokračovat i v budoucnu.
Leonardo da Vinci II: CZ/06/A/EX/ - 134265
Trvání projektu: 1/1/2007 - 30/9/2007
Tento projekt je finančně podporován Evropským společenstvím.
© Vysoké učení technické v Brně 2006